Проект "Відкриті серця" підтримує проект "Зелений пакет - Україна"

Програма "Відкриті серця" активно підтримує проект "Зелений пакет" і закликає всіх поширювати їдеї та методику унікального посібника про сталий розвиток та довкілля

Мультимедійний навчально-методичний комплекс «Зелений пакет», який зараз адаптовано до українських реалій за ініціативи та фінансової підтримки Координатора проектів ОБСЄ в Україні, було розроблено Регіональним екологічним центром для Центральної та Східної Європи у співпраці із низкою болгарських, угорських, польських, російських і українських фахівців у галузі освіти і охорони довкілля.Лідер робочої групи з адаптації "Зеленого пакета" —Аліна Севастюк, директор програми "Відкриті серця".


Навчально-методичний комплекс «Зелений пакет» — частина екологічного освітнього проекту «Зелений пакет», розробку якого в Україні було підтримано Міністерством освіти і науки України за сприяння Координатора проектів Організації з безпеки та співробітництва в Європі (ОБСЄ) в Україні.

Посібник рекомендовано Міністерством освіти і науки України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах України (Наказ Міністерства освіти і науки України від 07.12.2009 року № 1/11-9999). Наклад — 6500 примірників. Розповсюдження безкоштовне. Партнер з впровадження — Національний еколого-натуралістичний центр для учнівської молоді (http://www.nenc.gov.ua/ )

Комплекс «Зелений пакет» призначається, насамперед, для вчителів та учнів середніх загальноосвітніх навчальних закладів. Проте його можна використовувати також на інших рівнях освіти, під час проведення інформаційно-просвітницьких заходів щодо сталого розвитку та захисту довкілля, подій для преси, корпоративних екологічних заходів.

Унікальний комплекс «Зелений пакет» включає такі компоненти:
- Посібник для вчителя з урочними планами,
- еко-гра «Дилеми» (картки для гри та посібник для вчителя),

- відеоколекція,
- компакт-диск.

Тематика всіх компонентів комплексу «Зелений пакет» є однаковою і наскрізно присутня по таким п’яти розділам:
1) Екологічні компоненти — повітря, вода, ґрунт та біологічне різноманіття.
2) Зовнішні загрози — урбанізація, шум, відходи та хімікати.
3) Діяльність людини — енергетика, транспорт, промисловість, сільське господарство, лісове господарство та туризм.
4) Глобальні виклики — зміна клімату, руйнування озонового шару, підкислення, моря і океани.
5) Цінності — етика і культура споживання, здоров’я та довкілля, права громадян та відповідальність за Землю в майбутньому.

Кожній екологічній темі відповідає один або кілька урочних планів. Плани побудовані таким чином, щоб надати користувачам інформацію про основні поняття, відповідні предмети, необхідні матеріали, час і місце, цілі та методологію. У вступі до кожного урочного плану подано основну інформацію за темою, рекомендації щодо пошуку додаткової інформації у відповідному розділі на компакт-диску. Ці пункти формують основу планів уроку, мають орієнтовний, а не обов’язковий характер. Вони призначені для стимулювання уяви вчителя і створення завдань і подій, подібних до запропонованих в залежності від конкретних потреб та здібностей учнів.

Наприкінці Посібника для вчителя подано таблицю, в якій узагальнено інформацію про всі теми, урочні плани та їхню відповідність шкільним дисциплінам, рекомендовані фільми з відеоколекції «Зеленого пакета». Таким чином, користувачі «Зеленого пакета» можуть проводити уроки та різні види позакласного навчання, користуючись порадами в Посібнику для вчителя, візуалізувати їх за допомогою матеріалів з відеоколекції, а також доповнити навчальний матеріал інформацією на компакт-диску або інформацією з рекомендованих Інтернет-сайтів. В кожному урочному плані вчитель може знайти Завдання для учнів (інформацію, схеми, вправи), зробити з них копії та роздати перед початком уроку.

Кожний урок має уніфіковану структуру. Плани проведення занять мають рекомендований, а не обов'язковий характер, щоб стимулювати уяву вчителя та творчий підхід. Вчитель може гнучко використовувати учбові плани, зважаючи на особливості та потреби конкретної групи. Фактично, навчально-методичний комплекс «Зелений пакет» є «відкритим»: при потребі вчителі можуть розробити за його схемою власні урочні плани, доповнюючи та збагачуючи його. Окремі компоненти комплексу можна використовувати, в певній мірі, самостійно.

Важливо не лише в школі формувати цінності та розвивати нову модель поведінки учнів, але поширювати екологічне мислення вдома та в суспільстві, щоб для учнів це було не простим накопиченням знань за конкретними екологічними напрямками. Cаме тому учні з вчителями є, насамперед, партнерами в запровадженні різних заходів, обговоренні проблем, у рольових іграх та процесі прийняття рішень. Через вчителів і учнів головні послання посібника адресовано також членам кожної родини і всім членам суспільства, таким чином збільшується масштаб впливу проекту «Зелений пакет — Україна», який було ініційовано Координатором проектів ОБСЄ в Україні.

Докладніше про новий навчально-методичний комплекс «Зелений пакет»: www.greenpack.in.ua

Комментарии (0)

Ваш комментарий может быть первым.

оставить комментарий

CAPTCHA